Туристична компанія «ТамТур»
ТамТур — там, де ти Є!
Працюємо для Вас кожен день з 09:00 до 21:00, неділя — вихідний.
(096) 010-99-77(093) 607-53-09 (viber)(097) 469-27-49(063) 266-22-05 (viber)
  • 328
  • 1

Карпатський трамвай

«Карпатський трамвай» (або «Вигодська вузькоколійна залізниця») — це мережа гірської 750 мм вузькоколійної залізниці в Українських Карпатах, яке розташоване поблизу селища Вигода Долинського району Івано-Франківської області. Своє життя воно починає наприкінці XIX столітті, тобто у 1890 році як засіб деревообробних підприємств в тих районах карпатських гір, яке працює досі як робочий, так і туристичний маршрут.

Історична довідка

В середині XIX ст. во всіх володіннях Австро-Угорщини розпочався інтенсивний розвиток промисловості. Тоді Карпати входили до її складу, і разом з тим, розвивалася деревообробна промисловість. Лісопильні належали барону Леопольду Попперу фон Подгарі, під керівництвом якого було збудувано вузькоколійну залізницю довжиною 3 км від Вигоди до тартаку у Старому Мізуні. Події, які розгорталися перед початком Першої світової війни змусили барона Поппера продати вузькоколійку британському акціонерному товариству «Сільвінія». 19 лютого 1918-го краківська фірма «Фальтер і Даттнер» почала проектування продовження залізниці зі Старого Мізуня далі долиною Мізуньки, робота якої закінчилася у 1920 році, та головна лінія продовжилася до урочища Соболь, де були збудовані відгалуження.Німецька компанія «Оренштайн і Коппель» (нім. Orenstein & Koppel) (1913 р.) почала будівництво другої вузькоколійки в долині річки Свіча довжиною 21 км, яка пролягла від Вигоди до Людвиківки. Та з початком Першої світової війни (1914 р.) будівництво зупинилося на 19 років. Лише з 1936 року лінію продовжили, яка розгалужилась та закінчилась станціями Бескид і Свіча (поблизу теперішньої межі Івано-Франківщини та Закарпаття). Після Другої Світової війни відновилася робота місцевих вузькоколійних сполучень довжина якої становила 180 км. Але через 30 років в деяких регіонах почала занепадати. У 1998 році через сильний повінь довжина зменшалася на цілих 50 км, що дотепер становить близько 130 км.

Окрім перевезення деревини, з тих часів почали давати рекламні повідомлення про те, що лінія почала використовуватися навіть у туристичних цілях, що набрала відповідної популярності аж до сьогоднішнього дня.


Сподобалось? Поділись сторінкою в улюбленій соціальній мережі