Туристична компанія «ТамТур»
ТамТур — там, де ти Є!
Працюємо для Вас кожен день з 09:00 до 21:00, неділя — вихідний.
(096) 010-99-77(093) 607-53-09 (viber)(097) 469-27-49(063) 266-22-05 (viber)
  • 1400
  • 4

Страхування здоров'я на відпочинку: як зробити все правильно

9 жовтня 2016

Для того, щоб отримати адекватну медичну допомогу на відпочинку в іншій країні, необхідно уважно поставитися до оформлення страховки.

Для того, щоб отримати адекватну медичну допомогу на відпочинку в іншій країні, необхідно уважно поставитися до оформлення страховки.Багато українців прагнуть провести довгоочікувану відпустку якнайкраще, особливо якщо мова йде про відпочинок за кордоном. Однак, зіпсувати враження і доставити неприємностей може будь-яка проблема зі здоров'ям, не кажучи вже про серйозні.

Як застрахуватися правильно

Обов'язковою умовою для отримання візи в більшість країн світу є "Поліс виїжджаючих за кордон", який оформляється в страховій компанії. Але перше, що потрібно зробити перед оформленням страховки – переконатися, що страхова компанія не позбавлена ліцензії і має право укладати такі договори. Це можна подивитися на сайті Нацкомфінпослуг. Також корисно буде почитати в інтернеті відгуки про страхову компанію, радить адвокат, керівник компанії "Страховий юрист" Денис Конюшка.

"Потрібно розуміти, що, для чого, і від чого ви страхуєте. Покривається далеко не все. Наприклад, якщо ви їдете кататися на лижах – то в полісі страхування обов'язково має бути відповідні покриття. Бо якщо на лижах трапиться травма – страховик зможе відмовити у виплаті. І навпаки, якщо спорт за кордоном не планується – то цю опцію можна забрати, заощадивши таким чином. Також можна заощадити на відшкодуванні шкоди у зв'язку з втратою багажу, квитків і т.п., – розповідає Конюшка, – Потрібно вивчити обрану програму страхування і зрозуміти чи покривається амбулаторне та стаціонарне лікування, медикаментозне забезпечення. При цьому потрібно розуміти, що, як правило, діагностоване, наприклад, онкозахворювання не покривається цією страховкою. Увагу потрібно звернути на страхове покриття і ваші обов'язки по полісу".

Основний пункт, за яким вибирається програма страхування – це зона покриття по медичному обслуговуванню, яке включає в себе медикаменти, швидку допомогу, амбулаторне та стаціонарне лікування, розповідає головний спеціаліст управління по роботі з корпоративними клієнтами страхової компанії "Країна" Євгена Ковальчук.

Перед поїздкою туристу необхідно вибрати договір страхування з огляду на мету і місце поїздки. Так само варто звернути увагу на наявність франшизи в договорі страхування (франшиза – це частина збитків, яка в будь-якому випадку не відшкодовується страховиком). Потрібно врахувати, що договір з франшизою коштує дешевше, але, якщо, наприклад, франшиза за договором становить 50 доларів, туристу доведеться самостійно компенсувати їх при зверненні за допомогою, розповідає начальник сектору андеррайтингу та врегулювання ВЗР страхової компанії "ВУСО" Світлана Дяченко.

Серед обов'язкових опцій в договорі страхування повинні бути:

- амбулаторне лікування – амбулаторно-поліклінічна допомога. За даними страхової компанії "ВУСО", її отримують близько 80% всіх пацієнтів, яким потрібне було лікування.

- стаціонарне лікування, яке передбачає цілодобове перебування в медзакладі. При цьому койко-місце, необхідна діагностика і призначення, лікарські препарати та харчування забезпечуються безкоштовно. Передбачається, що в цьому випадку забезпечується також цілодобовий медичний нагляд та проведення всіх необхідних медичних процедур, зазначає Світлана Дяченко.

- медична евакуація, яка передбачає медичне транспортування застрахованого на батьківщину, якщо за медичними показаннями він не може цього зробити самостійно або без супроводу доктора.

- екстрена стоматологічна допомога.

"Особливо важливе значення має наявність покриття амбулаторної допомоги, якщо разом з дорослими подорожують діти", – говорить Світлана Дяченко.Крім обов'язкових опцій, існують також додаткові, наприклад страхування від нещасного випадку.

"Цією опцією не варто нехтувати, так як збиток здоров'ю, завдану в результаті нещасного випадку, може виявитися набагато відчутнішим, ніж просто застуда або алергія на укус комахи, які будуть покриватися опцією медичного обслуговування", – розповідає Євгенія Ковальчук.Як зазначає представник страхової компанії "Країна", останнім часом туристи стали частіше цікавитися новими розвагами, в тому числі і екстремальними, які створюють певний ризик для здоров'я. У таких випадках радять вибирати страховку, яка включає додаткові ризики при занятті активними видами спорту, або заняття спортом на професійному або аматорському рівні.

"Варто зазначити, що страховка для занять спортом буде коштувати дорожче, ніж страховка, яка покриває ризики, пов'язані із заняттями активними видами спорту. Тут клієнт повинен чесно зізнатися, чим саме він планує займатися за кордоном на відпочинку, щоб не виявилось, що бажання заощадити призведе до того, що при зверненні в асистанс з проблемами зі здоров'ям, страхова компанія буде змушена відмовити в покритті такої події, оскільки вона не передбачена умовами договору або програмою страхування. Як відомо, "скупий платить двічі", – каже Ковальчук, – В будь-якому разі, дешевше оплатити поліс страхування в Україні та отримати гарантію того, що при страховому випадку вам буде надано допомогу, ніж потім самостійно розплачуватися за надану медичну допомогу в у.о. за кордоном".

При оформленні поліса страхування для виїзду за кордон є ще можливість вибрати додаткові опції – втрата багажу, скасування поїздки, громадянська відповідальність, дострокове повернення на батьківщину, відновлення або повернення втрачених документів, послуги адвоката і т.д., але вони оформляються за бажанням.

"Існують програми для виїжджаючих за кордон, які є базовими – покриття медичних витрат, страхування від нещасного випадку, репатріація тіла. І є різновиди програм з більш широким наповненням, наприклад: організація пошукових заходів у разі нещасного випадку, оплата вартості телефонних переговорів, пов'язаних зі страховим випадком – але це вже нетрі і турист навряд чи стане про це заморочуватися і переплачувати", – говорить Євгенія Ковальчук.

Що робити, якщо потрібна медична допомога на відпочинку

При виникненні проблем зі здоров'ям на відпочинку в першу чергу потрібно дзвонити в страхову компанію, яка організовує весь подальший процес. Це дуже важливо, оскільки більшість відмов у виплаті за туристичними полісами пов'язані з неправильними діями застрахованих при виникненні проблем зі здоров'ям, каже адвокат Денис Конюшка.

"Страхова компанія може відмовити у виплаті, якщо страхувальник скористався медичними послугами без дозволу і узгодження дій з ассистансом. Винятком може бути тільки необхідність термінової допомоги, щоб уникнути важких наслідків, та й то не завжди. Тобто найголовніший аспект – телефонуйте в асистанс і узгодьте з ним всі дії", – радить Конюшка.

Асистансу страхової потрібно буде повідомити свої дані, місце перебування і обставини того, що сталося. Після цього асистанс зобов'язаний організувати допомогу, направити до постраждалого лікаря або потерпілого в лікарню, або ж організувати його транспортування в медустанову. Також страхова в рамках укладеного договору повинна забезпечити оплату наданих послуг та необхідних медикаментів.

"Бувають екстрені випадки, коли ситуація вимагає прийняття негайного рішення, пов'язаного з необхідністю отримання швидкої медичної допомоги або у застрахованого просто немає можливості зв'язатися з компанією, що асистує. У такому випадку слід самостійно звернутися до найближчого медичного закладу для отримання необхідної допомоги", – радить провідний спеціаліст управління по роботі з корпоративними клієнтами страхової компанії "Країна" Євгена Ковальчук.

У такій ситуації важливо пред'явити лікарю страховий поліс. При необхідності, пацієнт повинен буде сам оплатити послуги. У такому випадку важливо отримати від лікаря належним чином оформлені платіжні документи, чеки або квитанції. Потім на підставі цих документів та заяви на страхову виплату страхова відшкодує витрати на лікування в межах страхової суми і ліміту за договором страхування.

Якщо ж потерпілий потрапляє в стаціонар, то лікування організовує і оплачує страхова компанія: страховка покриє консультацію лікаря, діагностику, лікування, медичні препарати, невідкладне оперативне втручання, перебування в палаті, харчування. Але слід пам'ятати, що ці послуги будуть надаватися тільки до нормалізації стану хворого.

"Але, наприклад, лікування на території України, компанія не може організувати і оплатити, так як договір страхування виїжджаючих за кордон діє тільки в терміни і тільки на території (за кордоном), вказаної в договорі страхування", – зазначає представник страхової компанії "ВУСО".

Якщо виникли проблеми із страховою

Слід пам'ятати, що є випадки, коли страховка не допоможе. В першу чергу, це стосується тих захворювань, які вказані в списку винятків у договорі, наприклад, алергічні реакції на шкірі, хронічні захворювання, лікування новоутворень, неврологічні захворювання, трансплантація, пластична хірургія та ін., Розповідає начальник сектору андеррайтингу та врегулювання ВЗР страхової компанії "ВУСО" Світлана Дяченко.

Якщо, наприклад, поліс покриває тільки стаціонарну допомогу, то будь-який звичайний візит до лікаря турист буде оплачувати самостійно. Крім того, страхова відмовить у допомозі, якщо щось зі здоров'ям туриста сталося тоді, коли він був п'яний.

У разі ж, якщо застрахований порушує умови договору або не виконує свої обов'язки за договором, страхова в оплаті послуг відмовить, зазначає адвокат Денис Конюшка. За словами правозахисника, проблеми з виплатами або послугами страхових виникають дуже часто, і порушення застрахованого – не єдина причина цього. Так відбувається, якщо страхова компанія є неплатоспроможною, і не може виконати свої обов'язки, або ж – не хоче.Інший випадок – найчастіший – коли платоспроможна страхова трактує ситуацію і норми договору виключно в свою сторону, намагаючись відмовити у виплаті або істотно зменшити суму до виплати.

Для того, щоб уберегтися від проблем зі страховкою, важливо правильно вибрати надійну компанію і обсяг покриття, розуміти, що саме страхує компанія, а що – ні, і повністю виконувати свої обов'язки по полісу страхування, каже юрист.

У разі, якщо зі страховою виникли проблеми, у туриста є кілька варіантів дій. Можна написати розгорнуту претензію в страхову компанію або скаргу в Нацкомфінпослуг. Але найефективнішим способом відстояти свої права – хоч і найдовшим – є суд, каже Денис Конюшка.

Додаткові рекомендації страхових компаній:

- Не варто слухати рекомендації співробітників готелю про те, в яку клініку звернутися. Таким чином вдасться уникнути самостійних оплат послуг лікарів і витрати зайвого часу на лікування, яке може виявитися вкрай неефективним або низького рівня.

- Якщо в поїздці планується активний відпочинок – дайвінг, катання на лижах, квадроциклах, обов'язково потрібно придбати поліс, що включає дану опцію. У стандартних полісах такі активності не покриваються страховою компанією, і в разі виникнення проблем зі здоров'ям, в допомозі страхова відмовить.

- Перед поїздкою краще сфотографувати поліс і закордонний паспорт. Це дозволить швидше ідентифікувати туриста і, відповідно, швидше організувати медичну допомогу.

- У поїздку з собою краще взяти індивідуальну аптечку – ті ліки, які турист зазвичай приймає при простудних захворюваннях, порушеннях травлення і т.д.

На жаль, від нещасних випадків за кордоном повністю не застрахований ніхто. Деякі з них відбуваються з вини самих відпочиваючих, деякі є результатом трагічного збігу обставин. Подібні історії регулярно з'являються в новинах. Так, на початку серпня 2016 року 29-річна українка Юлія Шпічка, відпочиваючи в одному з готелів Шарм-ель-Шейха (Єгипет), захворіла менінгоенцефалітом. Дівчині стало погано на пляжі. Згодом стан Юлії тільки погіршився, і її терміново привезли в Міжнародний госпіталь Шарм-Ель-Шейха, де дівчину ввели в стан медикаментозної коми. Через непорозуміння, що виникло зі страховою компанією, дівчину доставили в Україну тільки через кілька днів. Частина вартості транспортування літаком санітарної авіації компенсувала страхова компанія "ВУСО" (20 тисяч доларів), ще 14 тисяч довелося збирати сім'ї Шпічці.

Після транспортування з Шарм-ель-Шейха до Києва Юлію Шпічку безкоштовно прийняла на лікування Олександрівська клінічна лікарня в Києві. Лікарі вилікували менінгоенцефаліт, однак провести реабілітацію вони не можуть, тому дівчину перевезли в приватну клініку "Оберіг". Через захворювання клітини головного мозку дівчини почали відмирати. На відновлення життєво важливих функцій організму, за словами лікарів, у неї є всього півтора місяці, а лікування обійдеться в 150 тисяч гривень на місяць.

У червні 2015 року в апартаментах одного з будинків турецької Анталії виявили мертве подружжя з Харкова – В'ячеслава та Майю Саміло. Про трагедію сусіди дізналися від їх 6-річної доньки: ридаюча дівчинка вийшла на балкон, просила їжу і воду. А коли дитину запитали, де її батьки, вона відповіла, що вони сплять вже третій день. Коли дівчинка відкрила сусідам двері, ті побачили бездихані тіла подружжя. Пара впала в алкогольну кому, що і призвело до загибелі. З їхньою дочкою, на щастя, все було в порядку.

У серпні 2015 року після купання в басейні в Туреччині 8-річний українець Богдан впав у кому. У такому стані дитина перебувала більше 10 днів. Потім була зроблена спроба транспортувати дитину в Україні, але після зльоту літака його стан різко погіршився, і лікарі заборонили перевозити його. 20 серпня хлопчик помер.

У жовтні 2015 року турист з Києва Олег Д., який відпочивав в Туреччині з дружиною і трирічним сином, отримав травму плеча. Звернувшись до лікаря, він прочекав допомоги понад дві години, після чого його відвезли в лікарню і вправили вивих. Але після цього турист провів ще кілька годин у лікарні в очікуванні відповіді від страхової компанії "ВУСО" турецьким лікарям. У страховій, в свою чергу, відмовилися оплатити його лікування, мотивуючи це тим, що він вживав алкоголь – келих пива за обідом, про який він попередив лікарів. В результаті, в лікарні йому спочатку виставили рахунок на 475 євро, потім на 1000 доларів за всі послуги. Через кілька годин представники лікарні називали різну вартість медпослуги, в результаті зупинившись на 600 доларах. При цьому лікарі підсовували туристу документи для складання боргових розписок, які пацієнт відмовився заповнювати, намагалися з'ясувати, скільки у нього є грошей на кредитній карті. В результаті турист заплатив лікарні 300 доларів – усі гроші, які у нього були. Але документи з лікарні йому не надали, а намагалися вимагати ще 300 доларів.

Потерпілий зв'язався з турфірмою, через яку була оформлена поїздка. Фірма, в свою чергу, запросила інформацію у страхової компанії. Вже після повернення в Україну, в результаті розгляду представники страхової компанії принесли клієнту вибачення і компенсували витрачені в турецькій лікарні кошти.

Сегодня

Сподобалось? Поділись сторінкою в улюбленій соціальній мережі