Туристична компанія «ТамТур»
ТамТур — там, де ти Є!
Наш графік роботи кожен день з 09:00 - 20:00. Кожні 10% з доходу ми відправляємо через програму «United 24» на допомогу ЗСУ.
(067) 446-75-35 - Валентина
  • 4
  • 1

Ворота Флоріана

Флоріана ворота (ворота Святого Флоріана) — середньовічні ворота, розташовані в Старому місті в Кракові в кінці вулиці Флоріанській, на перетині вулиці Pijarska.

Це залишок колишніх міських стін . Вони мають висоту 34,5 м (до ручки шлема). Над входом (з боку Планта) барельєф з орденом «Піаст», зроблений Зигмунтом Лангманом за дизайном Яна Матейко.

З міської сторони розташований барельєф з вісімнадцятого століття, що зображує св. Флоріан . Барочна корона Флоріанських воріт була зроблена в 1660 році. На ворота порталу, решітки довідники були збережені до цього дня. В даний час ворота є частиною туристичного маршруту оборонних стін.

У XIII—XIV століттях Краків був оточений стіною. Писемні джерела згадують ворота Св. Флоріана з 1307 р. Дорога до Клепарза, біля церкви, пробігла через ворота Флоріан; з нього також почався Королівський шлях до Вавеля.

Поточна будівля у своїй найдавнішій частині бере свій початок з тринадцятого та чотирнадцятого століть. У 1565—1566 муніципальний арсенал був побудований біля воріт Флоріана. У 1694 році вони були ретельно відремонтовані.

На початку 19 століття планувалося знести стіни. На захист проф. Фелікс Радванські, який написав: "Вони захищають від вітрів, що дують під церквою Св. Марії від Клепарз. Це не добрі вітри, тому що вогняне і сміття буде терпіти, а також неприпустимо піднімати спідниці для матерів і дружин ".

13 січня 1817 Радванський виграв рішення у сенаті Республіки Краків залишити фрагменти середньовічних укріплень для нащадків. Таким чином, деякі стіни були збережені, включаючи Барбакан і Флоріанські ворота.

У 1882 році Ворота вбереглася від знесення вдруге. Принц Владіслав Чарторийський це зробив. Міська рада погодилася з ним, за умови, що ворота та башта будуть виглядати приблизно так як в середині 18 століття. У 1889 р. Каплиця була завершена та освячена кардиналом Альбіном Дунаєвським .

Планувалося розібрати ворота на початку 20-го століття, коли в місті було запущено електричний трамвай. Лінія повинна була пробігти через ворота, але трамвай не вписувався в неї. Врешті-решт, було вирішено поглибити прохід і ворота було збережено.

Джерело